Nytt försök

Nu börjar jag ett nytt försök med min blogg. Jag ska göra en kortare updatering varje vecka. Skitsamma om inget har hänt. Är jäkligt stressad nu, jobbar som ett as. Har jobbat 6 dagar denna veckan. Övertid varje dag. I fredags tjänade jag 277 dollar! Ca 1800 sek! Trodde att jag tjänade 240 dollar i mitt förra inlägg men kollade upp siffran igår och det var $277.45!!!

Sitter och lyssnar på Kent och kollar ut genom fönstret på snön som faller. Har fallit med ganska bra fart i ett par timmar nu. Har inte haft tid eller råd att festa sen förra helgen. Löning nästa helg. Då ska jag se lite hur mycket jag tjänade ihop och kanske snart kunna köpa mig en liten julklapp. Den där kameran jag kollat på ett bra tag nu! Jämförde precis med att köpa i USA och jag sparar inget på det. Ungefär samma priser i Kanada och jag får dessutom rabatt. Betalar inköpspriset plus 10%!

Har lite tankar om vad jag ska göra när jag kommer hem till gamla Svea. Hänger nog hemmavid ett litet tag. Drar till Stockholm ett tag. Söker jobbi Norge, flyttar dit några månader. Drar ut på en Europa turné och kanske jobbar lite här och var. Hälsar på lite kompisar jag har lite här och var på kontinenten. Sen hem igen ett litet tag. Kanske jobba i Sverige, kanske i Norge. Sen Australien. Sen får vi se. Det är detta jag vill göra de närmsta åren i alla fall. Tror inte jag vill gå i skola. Om jag pluggar mer blir det något med resor. Känns som om det är det jag vill göra. Blir så jäkla rastlös om jag stannar för länge på samma fläck. Måste röra på mig.

Dags för mig att börja leta mer kompisar i den här stan känner jag. Har bara mina roomies och deras kompisar och ett par andra här i stan. Men hänger mest bara med mina roomies. Så jag hittar gärna lite fler gäng att hänga med.

Ska nog ge mig ut på en eftermiddags promenad snart. Har lite att göra först så jag avrundar väl här.

Puss
Beppe

Kommentarer
Postat av: peter pc carlsson

Det låter som du mest jobbar i det nya landet. Hoppas att du hinner med att ha lite kul också. Snart kommer Hampus och han är en fattiglapp tills jag sänt honom pengar. :-) Fast de kanske du skall ge honom istället?

2008-12-08 @ 18:30:02
URL: http://enbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0