Va!? Var det du som var hon?

Haha! Den kuligaste grejen hände i lördags!

Tom hade biljetter till Bob Saget (Stand-up comedy).

Han bjöd in en tjej, hon kunde inte. Han bjöd in nästa, hon kunde inte.

Han kollade i telefonboken. "Ah, Allison. Det måste vara hon; Ally från jagtoberfest! Jag bjuder med henne!"

Ett par timmar senare och hon kommer. Men inte fan var det den tjejen! Han hade bjudit in fel tjej! Och den tjejen han hade bjudit in var inte alls en tjej i hans smak!

Efter nån timme så tog han mig till sidan och sa att det var fel tjej och att han mycket hellre ville ta med mig på showen! Han frågade hur han skulle bli av med henne. Jag sa åt honom att vara ärlig. Han skulle ju inte känna sig taskigare om han tog med henne till Bob Saget och försökte ha kul med fel person än han skulle om han talade om sanningen.

Gissa vad, det gjorde han! Han berättade om missförståndet.

Hennes svar: "You're an asshole!" Sen berättade hon att hon varit med sina kompisar när hon fått smset och att hon berättat för dem att hon skulle ut med Tom som de träffat häromdagen.

Stackarn, hon gillade nog honom skarpt!

Hon stannade en liten stund till efteråt. Han sa till henne att han ringde den andra Ally och att de skulle gå. Sen drog hon och jag och Tom gick och kollade på Bob Saget! Det var grymt kul!

Sann historia!

När vi kom hem från Bob Saget var husfesten i full gång! Vi hade bjudit över folk. Mer skoj!

Men om vi backar bandet lite så kan jag säga att jag hade en annan grej att fira! På torsdagen ringde så Future Shop och bokade in en intervju med mig på fredagen.

Intervjun gick bra, och managern sa att han skulle snacka med sin boss sen skulle de ge definitivt svar. Men han sa: "congratulations in advance!" Så det kändes bra.

Dagen efter, mitt i min dagliga mini-workout ringde min telefon. Future Shop! Jag fick jobbet. Skulle bara gå dit och fixa med papper. De satte tiden till 11.30 dagen efter. Ajaj, fest - möte med framtida chefen dagen efter. Jaja, vi får ta det som det kommer. Jag gjorde inte bort mig i alla fall och jag kommer börja på onsdag med träning 2 dagar. Sen blir det första passet på fredag.

På söndagen, efter mötet, tog Don och Nancy med mig på en hockeymatch. Mitchell spelade, deras son. Han gjorde mål efter kanske 2 minuter. Matchen slutade 3-3. Blev ganska sugen på att spela lite själv. Det är ju ett tag sen man slutade nu och jag har bara spelat lite på skoj med kompisar och skolan ett par gånger sen jag slutade. Vi ska spela lite pond hockey vi i huset snart. Ska bli kul!

För att säga något jag märkt med Kanada: Ingenting går särskilt snabbt här jämfört med hemma. Köerna i mataffären t ex. De har ett litet rullband, en kassörska som oftast inte är alltför skyndsam och en packare. Om man har tur, för annars packar kassörskan och då går det ännu långsammare!

Vänta lite! Jag kom på en grej som går snabbare här: Beställningar i restauranger, barer o dyl. De jobbar ju för dricksen, och de ser till att du verkligen är nöjd. Servicen här är helt klart mycket bättre än hemma, och jag är inte alls emot ett drickssystem med en ganska låg minimi-lön. De kan faktiskt tjäna riktigt bra med dricks! Tom kom hem en kväll från sitt jobb. Han hade tjänat $300 i dricks på en eftermiddag! Sen bjöd han mig och Sophie på drinkar som en tok för att fira! Han är så givmild! Han är en student och ändå bjuder han så fort han får lite extra pengar!

En av de bättre kompisar man kan ha! Han ser alltid till att alla är nöjda och glada. Han är förbannat bra på att pigga upp! Sen är han en rolig kille som inte är rädd för att gå sin egen väg om ingen håller med.

Kom ju precis på att jag inte riktigt beskrivit mina roomies.

Tom beskrev jag precis väldigt bra.

Sophie är hur snäll som helst. Hon ställer alltid upp för en. Hon är en liten partytös och det är kul. Hon har en riktigt brittisk dialekt och ibland hör jag inte vad hon säger för hennes dialekt är den där de bryter av orden i slutet av meningen och mer gör ett stönande ljud. Fattar ni vad jag menar?

Colin är skoj. Han är lite lugnare än Tom och Sophie. Åtminstone tills han har druckit lite. Men jag antar att det är för att han har flickvän. Man brukar bli lite lugnare då. Honom hänger jag rätt mycket med när vi ska göra lite mer alldagliga grejer. Ibland hänger jag med honom ut men han går inte ut lika ofta som jag. Ibland kan han vara lite småsint och tjurig men det är lätt att jobba sig förbi.

Emma bor egentligen inte här men som Colins flickvän är hon här nästan jämt. Hon är en lite tjej från Skottland. Men hon flyttade hit för så många år sedan att hon inte har någon dialekt kvar. Hon är en supersnäll tjej. När Colin var iväg en vecka i Saskatchewan och besökte olika oljefält bodde hon här. Vi gick ut en kväll bara hon och jag och tog några öl och snackade. Planen var att vi skulle leta upp ett ragg till mig. Men det var nästan folktomt i baren så vi drack ett par öl och snackade istället.

Dave är fortfarande inte med så mycket, Han var ju givetvis med på festen. Det är faktiskt enda gången jag festat med honom under denna en och en halv månad jag bott här. Men han är en riktigt trevlig kille. Ser just nu att jag har lånat hans gitarr i tre dagar. Den står på mitt rum. Han är lite högljudd när han rör sig men det stör inte mig. Jag sover ganska djupt.

Det är helt underbart att bo på detta viset. Man har alltid kompisar runt omkring sig! För det mesta är det jag Tom och Sophie som sitter uppe längst och kollar på tv och snackar. Det är vi tre som är närmast känns det som. Vi har klickat riktigt bra.

Nu är klockan mycket, dags att sluta.
Puss
Beppe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0