The one and only: Beppe

Jag har spenderat dagen med att göra vad?

- Reta upp mig på att mitt internet kopplar från när det minst får göra det!
- Tele intervju för ett jobb. Går inte in mer på detaljer om jobbet. Sånt tar jag inte förrän jag fått nåt.
- Lyssnat på 10 years. Passar på att göra reklam för deras senaste skiva "Division" sjukt bra!
- Försökt installera skrivaren som finns i huset på min dator. Det gick inte.
- Snackat på Skype med Oskar.
- Snackat med en polare som kanske kommer över i november.
- Kollat på aftonbajset.se Hittade en länk till en sida om en kille som ska bli en Casanova på 30 dar. Detta blir dagens kontroversiella ämne.

Först vill jag kommentera bloggen. Jag är en av dem som inte ser något fel med det. Men, killen fegar ju ur hela tiden! Han skjuter på utmaningarna och han gör dem halvdant. Fan! Ska det göras ska det göras rejält!

Så till kontroversen! Jag antar att många har hört talas om boken "the Game" eller "Spelet" som den heter på svenska, skriven av Neil Strauss a k a Style. Detta ska alltså vara en bok som lär killar hur man raggar. Nu är det så att jag har läst boken. Jag tyckte den var underhållande men var fan är tipsen? Visst ett par här och där. Men hur kul är det att springa runt med en massa rutiner i bakfickan? Det är min reaktion på den. Kul och mycket underhållande men varför vara som en robot?

Ni kanske också hängt med i aftonbajset och exkrementens artiklar om "det hemliga manliga sällskapet" där de tar oss med på "bootcamps" och seminarier. Jag bara älskar att läsa kommentarerna efter dessa artiklar! Är ju inte medlem på någon av sidorna så jag kan inte kommentera kommentarerna. Därför gör jag det här. De brukar låta såhär:

1"Patetiskt!"
2"Varför lära sig sånt här onödigt när allt du behöver är att vara dig själv!"
3"Populistiskt skräp"
4"Det där funkar inte på mig/någon jag känner"
Jag tror ni börjar fatta.

1 - Varför är det patetiskt? Jag ser inte vad som är fel med det allvarligt talat. Varför skapar detta ett sånt ramaskri? Vad är det för fel med att en man vill lära sig att träffa en kvinna eftersom han inte vet hur? Vad är det för fel ens om han gör det för att han vill knulla alla kvinnor i hela världen? Så länge han inte sprider smittor och inte gör övergrepp på barn är det fine by me. Vad är det för fel med att man vill knulla? Kille som tjej. Alla vill knulla! Det är vår favoritaktivitet. "Vad vill du göra? Kolla på TV eller knulla?" "Kolla TV!" Knappast att det svaret kommer på den frågan. Jag lovar er. Jag kunde inte bry mig mindre om hur många en tjej har legat med. Vad spelar det för roll? Är hon en slampa? Nej, hon är frigjord! Det är så jag ser det! Hon, som han, har en sexuell lust att tillfredsställa. Vad är det för fel med det? Samma här. Så länge jag inte får en könis bryr jag mig inte ett skit!

Lite off topic där. Senare inlägg kanske?

2 - Visst vara sig själv. Det har ju kanske funkat tidigare för denna killen? Grejen är den att det är sjukt svårt att "vara sig själv" när man inte känner sig säker i situationen. Neil skrev i boken att man ska vara sitt bästa jag. Håller fullkomligt med. Inte bara vara sig själv utan sitt bästa själv. Men för att kunna vara sig själv måste man ju vara bekväm i situationen. Det är ju sånt dessa "tekniker" lär ut.

3 - Vet inte ens vad populistiskt är. Låter som kommunist snack i mina öron.

4 - Det är ganska kul att alla säger detta. Det finns ett ordspråk jag gillar: Fråga inte fisken hur den ska fångas. Kan översättas med fördel på raggning. Fråga inte en tjej hur man raggar på tjejer. För de har inte den blekaste! De sitter med sin romantiserade bild av hur det ska gå till. Men när den killen kommer vill de inte ha honom. Hur många gånger har man inte hört den när ens tjejkompisar träffar en kille: "Han är helt perfekt, men jag känner inget för honom!"

Det enda man kan fråga en tjej angående detta är: "Gillar du när killen kommer fram och frågar om han får bjuda på en drink?" Svaret är otvivelaktigt "NEJ!" Förutom att de kan bli lite glada över gratisdrinkarna. Som mitt ex till exempel! Hon kom ofta hem från puben och berättade att hon blivit bjuden av någon stackars mupp som trodde han kunde få henne så. Blev jag nånsin svartsjuk av såna historier? Nej, inte en gång. De är vad Neil kallar AFC. Average Frustrated Chump.

Jag hade ju inte läst eller ens hört talas om boken då, men den kunskapen fanns av någon anledning hos mig ändå.

Är det så att utseendet bestämmer allt? Allvarligt för fan! Kolla runt omkring er! Hur många snygga tjejer är inte ihop med killar som "inte spelar i deras liga?" Det där med liga är i min mening skitsnack. Det handlar om karisma. Om utstrålning och väloljat munläder. Om att veta när man ska kyssa tjejen osv. Det handlar om att vara en intressant person. Inte om Neil och Mystery förespråkar: att ha intressanta saker att säga. Det kanske gör en intressant för kvällen. Men är det verkligen du som är intressant eller är det ditt material?

Saken är den att alla killar som prövar dessa grejer genom media säger: "Jag är väl inte dålig med tjejer, men det kan ju inte skada!" De flesta män är obenägna att erkänna att de faktiskt suger vad gäller raggning! De får sig kanske ett nyp om året om de inte har flickvän. Men de vägrar erkänna. Andra kanske bara får sig ett nyp om de blir uppraggade själva för de vet inte hur man gör. Andra får sitt genom fester med tjejer någon bekant känner. Men hur många får sig ett nyp av en total främling på puben regelbundet? Allt är relativt. Så länge man inte är sämst kan man alltid kolla ner och säga "jag är i alla fall bättre än de där stackarna!" Men kan man nånsin nå toppen? Förhoppningsvis inte. Hur kul är det?

Tänk dig: Du har precis fått ett nytt TV-spel, t ex GTA IV, du spelar det i flera timmar och tycker det är skitskoj. Men sen när du klarat det. Hur kul är det då? Hur tråkigt är det inte om man når toppen vad gäller raggning? "Äh, det här är inte kul längre. Jag tror jag ska bli munk!"

Hoppas någon faktiskt kan ge mig lite feedback på detta. Vill kunna argumentera lite fram och tillbaks för en gångs skull. Hoppas någon arg stackars vilsen feminist vill börja munhuggas!

Bara så ni vet: Feminister och kommunister kommer ständigt hamna i min korseld vad jag än snackar om. Jag har ganska svårt för de mest insnöade av dem. De har aldrig fel och skulle aldig få för sig att lyssna på dina argument. Så hamna aldrig i en diskussion med en sån. Gör du det, spring därifrån så fort du kan. Kan du inte springa? Låtsas att du får ett epilepsianfall så slipper du förhoppningsvis det.

Synd att mitt stora flin inte syns genom orden. Men jag tror att ni som känner mig hänger med.

Kommentarer
Postat av: peter pc carlsson

Jag skulle kunna ta ett feministiskt perspektiv. Kunde vara kul. ;-)

Men just nu hinner jag inte, skall till jobbet men senare kanske, det är alltid kul att reta upp dig.



Populist, hmm du vet visst vad det är. Just nu är du motsattsen nämligen, fast det finns inget ord för.



Idag får denna grabb besked, besked om ett 15 miljoners projekt jag sökt pengar för... hjälp.



Vet du Beppe, du skriver riktigt bra, det gläder mig. Det är kul att läsa.



Gött att du har fått ett boende. Det verkar som att du klarar dig bra. Inga rädningsaktioner från Sverige tycks behövas.

2008-09-18 @ 07:52:32
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: Bibban Carlsson

Ha, visst kan det va skönt att ha fått en handbok om att åtminstonde starta en kontakt på puben. Ungefär som att starta upp sin nya TV. Men sen ska man gå vidare på egna skakiga ben och vara SIG SJÄLV! HU, så svårt. Kan va därför som de flesta förhållanden startar på jobbet, där är det omöjligt att inte vara sitt gamla vanliga vardagsjag. 8 timmar om dagen.....Rouget kletas bort och maskaran rinner, svettas kanske, ja du vet!

Finns det raggningstips för den miljön också?

2008-09-21 @ 17:18:25
Postat av: Johan K

Hej, hittade hit på nått vänster, och du vill ju ha mothugg men försvårar för dig själv på ett par ställen.



Att till exempel avfärda ett uttryck (populistiskt) som "kommunistsnack" utan att veta något om vad det betyder gör dig lite svår att ta på allvar.



Sen angående The Game: Att vara intressant ÄR ju att ha intressanta saker att säga. Sen hur ofta man säger dem och hur mycket dynga man slänger in emellan, avgör ju såklart också. Förstår inte hur "material" annars skulle kunna definieras. Att man har snygg kropp? Att man är bra på fotboll?



Men det där ditt ex snackade om, det är ju lite spännande. Säger tjejer så för att de verkligen tyckte de var "muppar" eller för att hon ville bevisa för dig att hon var attraktiv för andra, så du skulle gilla henne mer?

2008-09-22 @ 18:17:14
Postat av: Kotte

Har funderat på att läsa den boken. Så får kanske komma med mothugg senare :)



Tcker inte heller att det är patetiskt att killar vill lära sig gå fram tilltjejer, för det är just det som det ofta handlar om, killar som inte vet hur de ska ta det är första steget.

Om de får hjälp med det så är det sen bara att köra igång med att vara sitt bästa Jag.



Tror dock att det skulle vara en idé att kontra den boken med en bok skriven av tjejer, hur de vill bli raggade på och vad det är som de tror skulle fungera. Skulle definitvit kunna göras en lista på vad killen INTE ska göra.



Drinkar är ok att bjuda på om någon sorts relation readan har inletts, jag som tjej bjuder gärna killen jag börjat prata med på en drink men inte för att ragga utan för att jag just i det ögonblicket träffat någon kul att dryfta tankar med.



Blir jag bjuden på en drink så är det just i ett sådant sammanhang jag tackar ja, när den bjuds av en man eller kvinna som livar upp den stunden.



Men kommer det fram en kille och en av de första sakerna han säger är Får jag bjuda på en drink? så blir det blankt nej.



Nervös eller kåt - oavsett så finns det bättre sätt att öppna en konversation.

2008-10-11 @ 12:43:46
URL: http://enkottestankar.blogg.se/
Postat av: Kotte

Hmm, blev visst lite ivrig och tappade en del tangenter.

2008-10-11 @ 12:46:34
URL: http://enkottestankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0