Beppes Värld

Välkommen till min värld. Här handlar det om allt som finns i min värld just nu.

Först och främst vill jag recensera ett album.

Artist: 10 Years
Album: Divisions
Antal spår: 13

Jag missade när detta album kom ut. Jag har deras tidigare album och älskar dem. Men ni vet hur det är. När ett band man älskar släpper nytt finns risken att de ändrar stil och gör något man inte tycker om. Jag kan ge flera exempel på nysläppta album av mina favoritband under senare år som varit en stor besvikelse.

Så mina förväntningar var inte särskilt höga inför denna skivan. Men gissa om jag blev överraskad! Divisions är mitt absoluta favoritalbum just nu.

10 Years spelar en slags alternativ rock. Sången passar förbannat bra in med resten av musiken. Sångaren har en lite speciell röst som inte jag i alla fall tycker liknar någon annan. Låtarna varierar mellan lite mer uptempo och andra lugnare låtar. Det finns vissa guldkorn i texterna med.

Med låtar som Actions & Motives, Beautiful, 11.00 am (Daydreamer), Russian Roulette och All your lies. Helt lysande! Bara att lyssna! Gå in på deras myspace sida och kolla!

Betyg: BBBBB (5 Beppe) Vilket betyder att denna skivan är 100% Beppe.

Det var min värdelösa recension.



Kollade lite på presidentkandidats debatten igår mellan Barack Obama och John McCain. Kan inte annat än säga att jag lätt håller på Obama. Före jag ens går in på hans politik så känns han mer som en ledare än McCain. Dessutom attackerade McCain Obama med påståenden som inte var sanna. Obama gjorde si, Obama gjorde så. Medan Obama bara stod bredvid och skrattade och sa "That's not true"

Obama tog upp en del bra punkter som USA verkligen måste tänka på. Som t ex alternativa drivmedel, deras fruktansvärt kassa ekonomi och att de måste återställa sitt anseende i resten av världen. Medan McCain hade röstat mot alternativa drivmedel flertalet gånger i senaten. McCain nämnde inte ens deras anseende.

Men jag vet inte. Jag kanske är så pass färgad sen tidigare att jag inte ser objektivt på det.



Nu kan jag faktiskt inte komma på mer för idag. Måste kasta mig in i duschen och göra mig iordning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0