Äntligen framme i Kanada!

Nu har jag äntligen kommit fram i Kanada! Efter många månader av väntan och stress med att fixa visum osv kan jag äntligen pusta ut.

Jag backar bandet till min sista dag i Sverige. Torsdag 28/8 -08.

Jag gick på stan med Oskar och Amanda. När vi gick förbi Gröne Jägaren sa vi nåt om denna pub. Helt plötsligt bara viker Oskar av och plöjer rakt igenom en grupp på kanske 5 pers och bara springer rätt in! Jag och Amanda bara kollar på varandra. Vad hände? Jag sprang efter och ser att han går rakt igenom hela puben. Han är på väg in genom en dörr där det står "Endast personal" när han blir stoppad av en som jobbar där.

"Vad gör du?" Frågade snubben

"Jag följde efter honom där!" Säger Oskar och pekar på en diskplockare som gått in genom dörren precis innan.

De snackar lite till. Jag står bakom och asgarvar! När vi kommer ut frågar jag vad fan han gjorde.

"Jag minns inte ens att jag gick in!" Svarade han då.

Oskar är Oskar! Skön som fan. Han mindes inte att han bara sprungit in där och följt efter en diskplockare. Han var bara så bestämd när han gjorde det. Haha! Det var sjukt kul!

På kvällen gick vi ut och drack några öl. Men det var ingen säga hejdå känsla. Det var precis som vanligt. Dricka lite öl och snacka.

Kom hem vid 00.30 ungefär. Satte mig och chattade med Ida Salomonsson till jag åkte vid 3.30. Åkte till Arlanda och sov på flyget. Mellanlandade i London och väntade där i 4 timmar innan jag fick sova igen.

Planet mellan London och Vancouver var en Boeing 747! Stort plan! Jag satt jämte en stor fet egyptier som tog hur mycket plats som helst så jag fick nästan luta mig på tjejen jämte. Jag vet inte om det var för att jag var trött och inbillade mig eller om han verkligen sa så men jag ska här återge den konversation vi hade:

"Hi!" Sa egyptiern med ett stort flin på läpparna.

"Hi." Sa jag och satte hörlurarna iöronen och ville bara sova.

"You're beautiful!" Det är detta jag vill tro att jag inbillade mig. Dock var det nog så han sa! Jag fick lite smått panik! Men låtsades som ingenting bara.

Några timmar senare efter att jag sovit lite frågade han om jag var gift! Sa att han själv inte var det och ville snacka. Men hans engelska var så dålig och jag var SJUKT trött så jag sa att jag ville sova istället. Efter någon timme igen när jag vaknade så ville han ha hjälp med att fylla i Tullblanketten! Vafan?! Det är ju bara att skriva det som står! Jag kan ju inte göra det åt honom. Försökte i alla fall lite men jag fattade inte mycket av hans egyptiska pass! Det var ju för fan handskrivet! Sen lyckades jag undvika ytterligare konversationer med honom. Sov lite och kollade på en film.

När jag kom fram till Vancouver blev jag tvungen att gå igenom Immigrations Office. När jag stått i kö i ca 30 minuter kom det en massa tyskar ca 50-60 äckliga tyskjävlar och på nåt vis lyckades de tränga sig före alla i kön! Det betydde att jag fick vänta 1,5 timme på mitt jävla visum! Tyskjävlar! Jag hade fan kunnat döda dem!

Åkte in till Vancouver och hittade mitt hostel. Efter att jag låst in mina värdesaker och tagit en dusch gick jag ut och tog ett par pizza slice. Satte mig vid ett bord och snackade med en tjej där. Visade sig att hon också kommit den dan och var från Australien. Vi snackade ett tag innan vi gick på varsit håll och bestämde att vi skulle utforska stan dagen efter. När jag kom hem till mitt hostel satte jag mig med datorn i ett av rummen med en massa soffor. Där träffade jag en tysk, en italienare och en kinesiska. Tog ett par öl med dem innan jag slocknade i min säng.

Just det! Jag har 2 japaner i mitt rum. De gick och la sig klockan 20.00 igår och de har inte gått upp än och nu är klockan 18.00! De kommer ha det svårt inatt!



I dag har jag utforskat området häromkring lite med australiensiskan och käkat på en irländsk pub som jag ska till sen ikväll. Nu ska jag ta en liten tupplur i en timme innan jag gör mig iordning för kvällen. Har inte märkt av tidsskillnaden här så det kommer nog gå bra.

Just nu sitter jag ju i Vancouver och då är det pacific time som gäller. Dvs -9 timmar jämfört med Sverige! När det är midnatt här är klockan alltså 9 på morgonen i Sverige.

Just nu: Tupplurs time!

Kommentarer
Postat av: Vickan, såklart. :D

du glömde faktiskt en väldigt viktig detaltj nämligen ett speciellt samtal. :D

2008-08-31 @ 11:38:07
Postat av: Amanda

Om du vill titta på dig själv. http://amheni.blogg.se/

och det vill man ju oftast :)

2008-08-31 @ 15:09:40
Postat av: Undertecknad

Ok, wirdo eller det kanske ar wierdo.

1. Varfor skriva pa engelska nar du last en svensk blogg?

2. Ge mig en adress jag kan skriva tillbaka pa.

3. Tyskar AR ackliga om de ser ut som dessa 50-60 st och beter sig pa det viset. :P



Jag upptackte precis att jag inte orkade lasa hela ditt inlagg. Rakade visst somna :P

2008-09-09 @ 06:24:43
URL: http://this one

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0