Gå, gå, gå!

Fan vad trött jag är! Var ute till 2 igår och gick upp vid 8. Skulle på informationsmöte för work & travel, trodde jag. Men nej! Det är ju labour day här! Allt är stängt.

I mina papper stod det att jag skulle ta mig från mitt hostel med buss. Men jag kollade upp vart jag skulle på en karta och bestämde mig för att gå. Tog ca 15 minuter dit. När jag kom dit var jag tidig till tiden jag trodde det var. Men jag hittade inte deras kontor! Gick upp och ner för water street 4 gånger utan att se nåt. Frågade i alla affärer som var öppna. Ingen visste var eller ens vad det var för företag jag snackade om. Kollade i telefonkatalogen i en affär. Inte listade!

Tillslut kom jag till ett ställe som visste vad det var! Men när jag skulle åka hissen upp var den av! Inget hände vilken knapp jag än tryckte på. Kunde bara öppna och stänga dörrarna! STÄNGT pga Labour Day!

Skit tänkte jag och gick hem. Nu sova och sen ut med Jane och Ross. Nope. Träffade dem utanför och de var på väg till Stanley Park. Ok, vi gick dit. Lång väg! Sen blev jag för trött och gick hem. Samma långa väg! Men det var nyttigt för mig! Har inte tränat nåt på ett tag så det är dags för det nu!

Ska boka en natt till här på mitt hostel om det finns plats. Sen efter det blir det Calgary!

Igår när jag var ute snackade jag svenska i en timme med alla jag träffade! Det var skitskoj och ganska svårt att beställa! Haha!

Ricky från Italien har dragit nu. Bara jag och Jane av det ursprungliga gänget kvar. Men vi har fått sällskap av Ross från Skottland och Mary som är fransk kanadensare. Igår hade vi sällskap av 3 amerikaner och en grekiska. Minns bara namnet på den ena tjejen och killen. Sadie och Sean. Ikväll får vi kanske sällskap av en tjej från Nya Zeeland. Minns inte vad hon sa att hon hette men men.

Nu är det sova middag som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0