Har nån sett mitt privatliv?

Ännu en månad har gått. Fyra och en halv kvar på mitt visum.

Så vad händer nu? Blir det hemresa? Vad gör jag? Och så den stora frågan, vad gör jag sen?

Just nu

Just nu jobbar jag fortfarande enbart för gratis boende och mat. Sista veckan i april kommer jag att börja jobba för lön. Äntligen! Då kommer jag ha klarat mig i nästan 2 månader utan inkomst. Jag har bevisat för mig själv att bara man har lite vikt att tappa kan man klara sig på nästan inga pengar alls! Men det suger, i stort sett inget nöjesliv sen jag kom hit. Jag har festat en eller två gånger sen jag kom hit. Gått på bio 2 gånger, när det kostar $4 per film är det lätt värt det.
  När jag får tid över knallar jag runt på stan och tar foton med min älskade kamera. Mycket gitarrspelande har det inte blivit på senare tid. Inte så många som har gitarr här plus att jag inte kan hitta nåt bra ställe att spela på. Efter att ha bott här i en och en halv månad nu är jag trött som fan på att inte ha något privatliv. Ingenstans att sitta i fred. Men jag ska snart börja titta på möjligheten att flytta ut till nåt eget. En hel del andra här som vill göra samma sak ungefär samtidigt. Så jag kanske går ihop med någon, vi får se.



Kyrkan utanför hostelet från balkongen.


Nästa drag

I dagsläget är mina planer ganska vaga men de börjar ta form. Vad jag vill göra är:
  • Niagara fallen igen
  • En kanottur på ett par veckor i Ontario
  • Åka till Montreal
  • Ottawa
  • Quebec
  • Östkusten
  • Se den första europeiska bosättningen i Nordamerika, dvs en vikinga boplats
  • Rida upp i bergen i Calgary
  • Åka till Vancouver Island och surfa och hälsa på Tom
  • Har jag tid och pengar: Lawrence, Kansas
Allt detta är saker jag gärna vill göra. De saker jag är säker på att jag kommer klara av är Niagara, Calgary och Vancouver. Hur allt detta ska gå till får vi se.

Hem?

När kommer jag hem?
Det kan jag inte svara på. För jag vet inte själv. Det beror helt på vad som händer under de kommande månaderna. Plus att jag funderar på att stanna till i England på vägen tillbaka. En del att hälsa på där. jag kommer nog ha med mig Tom när ja kommer hem. Han verkar sugen på att komma över med mig. Så jag kommer garanterat åka till England i höst, frågan är när.

Vad ska jag göra när jag kommer hem?
Ingen aning. Spela in en skiva med Evelina. En skiva som för övrigt kommer slå stort. Sen blir det troligen Norge för jobb i nån månad innan jag kommer vara en liten jävel och dra iväg igen. Denna gång i Europa. Möjligen att upplägget på den resan blir att åka i etapper. Sydafrika under VM i fotboll hade varit nåt det med.

Längre än så har jag definitivt inte planerat men jag vill gärna åka till Australien, Nya Zealand och Yemen inom en snar framtid. Vill även komma tillbaks hit och hyra en bil och köra tvärs över Kanada. Kommer ta några månader. Men ett sjujävla äventyr.

Det var allt jag kunde klämma ur mig i natt. Tills nästa gång får ni hålla till godo med lite bilder jag tagit.



Solnedgång i närheten av High Park, vattnet är Lake Ontario



Tänkte bara visa denna :P

Kommentarer
Postat av: peter pc carlsson

Visst är det tufft utan pengar, men jobbar man för mat och husrum så klarar man ju sig alltid. Hoppas att du får ihop pengar till att ha skoj den tid du har kvar i Kanada.



Kramar.

Papps

2009-04-19 @ 00:39:19
URL: http://enbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0