Nytt år, nya tider

Så var det här. Det nya året med nya möjligheter.

Först och främst kan jag tala om att jag fortfarande jobbar för Future Shop. Jag tjänar bra mycket mindre pengar nu än innan jul. Men det är ju januari, vad hade man väntat sig? Klarar mig fint i alla fall.

Nästa nyhet är att jag nu bestämt mig att lämna Calgary den 1 mars. Flyttlasset går då till Toronto.

Är fruktansvärt trött på Calgary. Även fruktansvärt trött på en av mina roomies med. Han gör inget annat än gnäller. Det är inte befogat gnäll heller. Han gör precis samma sak mot alla andra men så gnäller han på alla andra. Orkar inte med honom. Har även hört att Toronto ska vara skoj.

Helt ärligt är Calgary knappt ens en riktig stad. Bara en förbannat stor by. Inget direkt skoj som händer här. Och har man inte bil är man klippt. Jag har haft skoj här men inte så skoj som jag velat. Därför tar jag nu mitt pick och pack och drar. Så om någon tänker komma och hälsa på mig får det bli i Toronto.

Jobbet ska jag försöka behålla. Ska be om transfer till en affär i Toronto.

Nu har jag inte mycket mer att säga. Frågor? ställ dem då!

Puss och kram'
Beppe

Kommentarer
Postat av: Bibban

Hej, kul att höra mer om dina planer och bra om du kan få jobb inom koncernen! Klart du ska se dig omkring, vill minnas att det fanns i den ursprungliga planeringen. Eller?

2009-01-24 @ 11:55:55
Postat av: peter pc carlsson

Så det är dags att ta dig vidare. Det var ju som planerat från början, dags för nästa stad. Toppen om du dessutom kan behålla jobbet. Du är ju nästan halvvägs hemma när du kommer till Torinto :-)



Kram grabben.

2009-01-24 @ 19:59:30
URL: http://enbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0