Nu jävlar blir det kallt!

Kollat upp vädret för helgen. Ja, ni som känner mig vet att jag aldrig bryr mig om det. Men vädret är typ alltid detsamma här så det är ganska pålitligt. Temperaturen ska krypa ner till -25 grader i helgen! Fy, fan! Gäller att klä sig varmt!

I veckan hängde jag med Casey, min första kanadensiska polare. Han bor i Lethbridge. Hans föräldrar bor i Calgary och han var hemma över helgen och stannade till tisdag. Sen drog han tillbaka till Lethbridge för att sedan dra vidare till Phoenix och Mexico i ett par veckor. Men han kommer vara tillbaka när brorsan kommer!

I måndags gjorde jag så bra ifrån mig att jag belönades med en guldpenna. Om man säljer $600 förlängd garanti får man en penna och Store managerns ögon. Hade en grym dag i måndags. Tjänade $250 och alla mina siffror var bättre än vad som förväntas. Fick tisdagen ledig. Igår kom "The Don" store managern fram till mig och skulle visa mig mina siffror. Var lite nervös för sist var det ett par kategorier som inte var så bra. Men han bara visade mig och sa var jag låg till. Låg först i alla kategorier utom en. Och det efter en månad på jobbet. För övrigt har jag snart jobbat in även den kategorin jag inte ledde. Han sa att om jag bara förbättrar den kategorin kommer de inte ha något val än att behålla mig efter jul. Han gav mig en siffra jag måste nå och det gjorde jag idag. Bara att behålla den där och till och med förbättra den.

Lite senare samma dag gick jag in på kontoret för att hämta en grej. Där stod han och snackade med en höjdare från distriktet. Han presenterade mig och sa: "Det här är Beppe, han är en av våra säsongsanställda. I måndags förtjänade han en guldpenna och han leder sin avdelning i allt utom en kategori, och han lovade mig att förbättra den. Jag tror att han kommer vara top 10% i företaget!" Wooosh! Snackade kort med distrikts höjdaren sen var det bara tillbaka ut och fortsätta tjäna pengar.

Imorgon är det löning, ska träffa en kompis som varit iväg i ett par veckor. Hon har varit i Nova Scotia och hälsat på släkt och vänner. Nu är hon tillbaka i stan över helgen så vi ska väl hitta nån pubajävel nånstans och ta oss några ölar.

I tisdags åkte även Sophie hem. Saknar tösen redan. Hon är nog den i huset som jag känner mig närmast. Men hon har inte varit hemma knappt på ca 1,5 år så man kan ju förstå att hon vill åka hem.

Julen närmar sig ganska så raskt. De flesta husen här är pyntade med belysning och helvete. Så fort jag köpt min kamera ska jag ta lite bilder på omgivningen och lägga upp. Borde ha tillräckligt nästa lön. Denna lönen kommer vara ca dubbelt så stor som förra så jag kan lägga undan 3-400 till kameran och lika mycket till nästa så har jag en fin kamera att klicka av på lilla Calgary. Synd bara att jag inte hade en kamera att ta kort när löven var gula och gröna. Stan var definitivt finare då. Men det kommer ju en vår osv bla bla bla.

Har upptäckt Lastfm.se en förbannat bra internetradio. Grymt bra om man vill hitta ny musik! Bara att knappa in sina favorit band och så letar den upp artister som påminner om det band du knappa in och sen spelar den en massa låtar från olika band!

Får väl se om det händer nåt skoj i helgen. Annars får ni nog vänta en vecka på nästa kladd

Tack och kyss
Beppe

Kommentarer
Postat av: peter pc carlsson

Gött mos grabben.

Kul att det går bra för dig. Snackade med Hampus igår han ser verkligen fram emot att åka till dig. Jag sa att du kan ge honom mina pengar direkt så sparar vi in växelavgifter. Är det ok???



Saknar dig en del, men gläds verkligen åt att du verkar leva ett bra liv i Canada.



kramar

2008-12-14 @ 12:16:04
URL: http://enbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0