Gratulationeringar brushan!

Nu kan jag berätta lite nyheter.

Jag har besök av 2 svenskar just nu. Max och Hannes. Skumt att snacka svenska! Märker att jag tappar lite ord i och med att jag inte snackar annat än engelska och till och med tänker på engelska nu.

Visade dem lite av Calgary idag. Tog tåget ner på stan och visade dem lite.

De har väldigt få kontrollanter på tågen här. Så för det mesta kan man åka gratis. Men om man åker fast får man böter. Denna gången tänkte jag att det är lika bra att betala. Det gjorde Hannes med. Men inte Max. Vad händer? Jo, vi blir kontrollerade direkt! Fick hoppa av vid nästa stop och köpa biljett till Max. Han kom undan tack vare att han var utlänning. Blev lite uppläxad dock!

Jag blev uppringd av Future Shop idag. De förklarade att de har kämpat med mina svenska referenser. Men att de skulle kolla upp det idag och imorgon och ringa mig då. Vilket känns bra. Varför skulle de gå igenom allt det besväret om de inte vill anställa mig? Så förhoppningsvis har jag ett jobb innan veckan är slut.

Livet går på som vanligt i Calgary. Jag älskar det! Hösten är här och det är ganska kallt. Lite storm idag till och med. Men det var över på en timme.

Ikväll ska jag dra ut på stan och fira min lillebror Hampus födelsedag. Han är ju inte här så jag får fira åt honom med!

Ingen fancy mat idag. Bara lite spaghetti och pastasås. Inte för att jag brukar göra fin mat men lite bättre än så här brukar det bli.

I helgen är det thanksgiving. En STOR högtid här. Vi ska ha en thanksgiving middag i huset nån gång i helgen. Sen på måndag ska jag åka med släkten och käka thanksgiving middag igen. Gott!

Om jag får tag på biljetter ska jag även gå och se Calgary Flames mot Vancouver Cannucks. Men först blir det lite griller på torsdag. Måste hyra dem dock har inte köpt några skridskor än. Men det kommer.

Nu måste jag passa maten och käka.

Puss
Beppe

Kommentarer
Postat av: Peter PC Carlsson din käre fader

Hur går det med din kära gästblogg, en skön Beppe text vore på sin plats.



Kram

2008-10-08 @ 13:33:03
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: Peter PC Carlsson din käre fader

Jag och Leon åker till Hampus nu i helgen, då skall han firas. En tablettask och en liten ost, parmesanost kanske.

2008-10-08 @ 13:36:15
URL: http://enbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0