Hösten är här!

Den kanadensiska hösten har slagit till! Löven är gula och det är kyligt utav fan ute!

Jag har idag skapat en ny blogg. För allt som inte har med resor att göra. Så från och med nu skriver jag enbart om resor här och resten hamnar i bloggen http://beppecarlzon.blogg.se/livet

Tillbaka till min Canada experience! Jag har idag fyllt på mitt refillkort på mobilen. Hade bara 25 cent kvar. Så det var dags.

Jag har sökt jobb. Eller snarare försöker söka jobb. Jag gör det online. Söker hos både best buy och future shop. Det är den typen av jobb jag helst vill ha. Dvs elgiganten liknande.

Detta inlägget började jag skriva för ett par dar sen men hann inte färda det. Så jag fortsätter idag. Dagen efter jag sökte online ringde Future Shop upp mig och jag hade en halvtimmes telefonintervju efter att först ha gjort en halvtimmes onlineintervju! Det gick bra, de ville ha mig kvar i sållningen. Så jag skickade min CV och referenser. Sa att mina referenser är i Sverige men hon kan ju maila dem. Det var ok sa hon. Det känns bra detta jobbet.

Jag har verkligen börjat skaffa en massa kompisar här. 2-3 olika gäng jag kan gå ut med nu! Underbart!

Idag åkte jag, Colin, Emma (Colins flickvän) och Sophie till IKEA. Handlade lite grejer till huset och lite svensk mat! Alla utom Sophie höll på att kräkas av Kalles kaviar! Men de gillade resten. Till och med inlagd sill!

Ska på en fest ikväll med maskerad tema. Man ska vara något som börjar på J för killen som har festen heter John. Han fyller 21. Jag har dåligt med maskeradkläder så jag kör på Johnny Knoxville från Jackass!

Igår var det fredag. Men jag tog det lugnt. Var ute alla andra kvällar denna veckan så jag var lite sleten igår.

Så fort jag börjat jobba ska jag köpa en kamera så jag kan börja lägga upp lite bilder på bland annat huset och mina roomies!

Nu ska jag kladda ett inlägg i andra bloggen.

Hörs.
Puss Beppe

Kommentarer
Postat av: Peter PC Carlsson

Jag sitter kvar på jobbet. Håller på att skriver på en ansökan om ett projekt... ja jag vet... igen.



Nå i vart fall så finns det ett gitarspelande gäng i lokalen bredvid som har någon studiecirkel (sjunger och spelar hellre än bra). Det är bra att de trännar för det behöver de. Falsksång i tre timmar nu. Dessutom spelar de samtliga melodier allt för sakta... antagligen för att de skall hinna med och byta mellan de tre akorden.... hjälp.....

2008-09-30 @ 21:23:25
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: peter pc carlsson

Kom igen... nu är du mer än lovligt seg :-)

2008-10-03 @ 21:55:37
URL: http://enbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0