Nytt hem!

Så har jag äntligen min egna dator igen!

Jag har precis flyttat in i mitt nya hem! Här finns wireless internet så jag kan äntligen sitta på min laptop.

Jag delar mitt nya hem med 4 andra. 3 killar och en tjej. Tjejen är från England. Resten är kanadensare. Åldermässigt är de som mig. Den äldsta är 23 och tjejen är 20. De andra 2 är 21 och 22. Jag tror att alla utom Colin och jag pluggar. De heter Colin, Thomas, Dave och Sofie. Så nu har jag nog sagt allt jag kan komma på att folk frågar om om dem. Done deal?

De är hursomhelst sköna snubbar. Har bara träffat Dave snabbt men de andra är sköna!

Jag har allt utom en byrå till mina kläder och det bästa är att jag inte betalat ett öre för det! Fördelen med att ha en massa släktingar i ett land där man värdesätter sina rötter otroligt högt.

Mitt rum är helt ok storleksmässigt. Jag kan möblera rätt mycket här som jag vill. Jag har en garderob för att hänga in mina kläder och jag har dörren jämte toan. Jag bor på övervångingen med Dave och Sofie. Colin bor på första våningen och Tom bor i källaren. Här finns en sprajlans ny 40" tv. Xbox 360. Diskmaskin. You name it! Ligger kanske 5 minuter från spårvagnen, i brist på bättre ord för det. Lite kortare till mataffär och restauranger. Helt enkelt ett grymt schysst ställe!

Hyran ligger på $600 i månaden och det inkluderar allt. Vi funderar på att skaffa en hottub på bakgården för $20 extra i månaden. Märker att min svenska lider lite av att jag inte snackar svenska varje dag och faktiskt till och med tänker på engelska!

Jobbjakten börjar imorgon. Ska först och främst höra med Tom om de behöver någon mer bartender på hans ställe!

Snart slipper jag leva ur min resväska. Börjar bli lite tråkigt att packa och packa upp hela tiden.

Idag har jag inte riktigt ork att skriva om något politiskt inkorrekt. Det får vänta till en annan dag. Men då kan jag nästan utlova något smaskigt som retar upp!

Haj kaj

Kommentarer
Postat av: Tessan =)

hej Beppe!



Buu.. du har fixat boende..

Hoppas allt är skit i kanada och att ingen vill tala med dej!



(är uttråkad och arbetslös, folk ska lida med mej, mår jag dåligt ska alla andra också göra de :P:P)



skojajr med dej.

Hoppas allt är underbart!!



Puss och Kram

2008-09-15 @ 18:56:30
Postat av: Peter PC Carlsson

Kul att du fixat boende det verkar dessutom riktigt toppen. Fattar bara inte om det är gratis eller kosta, grabben du säger ju båda delar:-)



Eftersom du vill reta upp dig kan jag säga att imorgon är det lite demonstratiner mot FRA. Eftersom du inte kan delta så ger jag dig en länk till min sida där jag har adresser till alla riksdagsledamöter och alla i regeringen. Det finns även ett färdigt brev. Bara att skriva till din ledamot.



För er som inte kan gå iväg och göra er röst hörd i morgon, så ta kontakt med er riksdagsledamot. Jag har hela listan i bifogad länk, även till regeringen. Ett förslag på text finns också inlagt. Gör din röst hörd.



http://enbart.blogg.se/2008/july/080719-enbart-folkomrostning-om-fra-1.html



Ha det gott. Tänkte också utmana dig att vara med i ett skrivarprojekt jag startat...



Jag skulle gärna vilja att du antar en utmaning från mig :-) Jo denna ligger jag bakom och hoppas att du vill fortsätta att skriva en historia som jag startar idag.



Temat för historien är Thriller:



Enbart en viskning!

Enbart en viskning var allt som hördes, i övrigt var det helt tyst. Hennes ögon glänste när hon stilla lutade sig fram för att höra de svaga orden. "Snälla ge mig din hand, ge mig en chans. Jag lovar, ja, jag lovar allt vad du vill, vad som helst bara du ger mig din hand, så snälla, snälla, ge mig din hand!"



Läs hur du skall göra på min blogg!



http://enbart.blogg.se/2008/september/enbart-en-viskning.html

2008-09-16 @ 00:05:55
URL: http://enbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0