Sketen internetuppkoppling och värdelösa reseadaptrar

Sitter i min säng. Är trött utav bara fan men måste ladda min mp3 innan jag kan sova. Så jag laddar tills batterierna är slut i datorn. Tappar min uppkoppling hela tiden. Vet inte varför.

Köpte 2 reseadaptrar på mediamarkt innan jag stack. De ena köpte jag innan Skottland resan och där funkade den utmärkt. Men här i Kanada glappar den som fan! Provat båda och det är likadant. Så mitt råd är: Köp inte er reseadapter på mediamarkt! De suger! Bara vissa uttag där den funkar och i andra måste jag stödja den med böcker eller vad fan som helst! Är skitsur för det just nu eftersom jag behöver ladda min telefon innan jag åker till Calgary imorgon så jag kan ringa Nancy som ska hämta mig på flygplatsen. Inte bara det. Den döe fan ska väcka mig så jag kan checka ut i tid imorgon. Men går det? Nej! Fick be japanerna i mitt rum att väcka mig när de vaknar imorgon. Ska be Ross med för säkerhetsskull.

Bokade flyget till Calgary innan. valde mellan buss för $150 som tar 16 timmar och flyg för $164.50 som tar 2 timmar. Hmmm, svårt val? Åker från Vancouver klockan 14.00 och landar i Calgary klockan 16.16.

Ska leta jobb direkt när jag kommer till Calgary. Så kan jag spara mina pengar så länge som möjligt. Löning är varannan vecka här så jag måste i alla fall klara mig 1-2 veckor på mina pengar jag hade med mig. Var ute och käkade sista middagen i Vancouver med Ross innan. Drack de sista ölen här med. För denna gång i alla fall. Jag kommer definitivt åka tillbaka till denna sköna partystad! Klockan är 23.09 här just nu. Alltså är hon 8.09 hemma. Snart borde väl nån gå online på min msn så jag har nåt att göra.

Fullt med hemlösa på gatorna. Vissa tigger andra försöker underhålla. Här går en riktig hjälte som vi kalla "the spoon guy". Han spelar på skedar och sjunger sånger. Sen finns det alla möjliga. Vissa är helt ärliga och säger: "spare change for drugs" andra bara ber om pengar. Man funderar lite vad som gått så fel att de hamnar på gatan. Jag tror att det genomgående är droger som gjort att de hamnat där. Nån med andra teorier?

Ska skaffa mig mina första kanadensiska kompisar i Calgary var det tänkt. Hittils bara från alla andra möjliga länder. Skottland (Ross), Tyskland (Niko), Australien (Jane), Italien (Ricky), USA (Sadie o co), Kina (Lin) och ja, listan kan göras lång. Hittade i och för sig 2 trevliga kanadensare på ceilis, en irländsk pub i närheten, men var bara med dem nån timme och kunde inte hitta dem på facebook sen.

Jag ska redan träffa en kompis kompis som går på University of Lethbridge som är från Calgary när jag kommer dit. Så jag blir presenterad för staden på en gång! Skitbra! Då blir det ännu mer party! Underbart.

Nu räcker det fan. Orkar inte mer.

Kommentarer
Postat av: Peter PC Carlsson

Schysst att finna din blogg. Nu får du samtidigt min E-post. Andra adresser gäller ej.



Kul att läsa din färd, vad du gjort och framförallt att du tycks ha det riktigt bra. Skulle så gärna velat göra samma sak.



Hälsa släktingarna.



2008-09-05 @ 12:01:05
URL: http://enbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0